Inaguració exposició «Bio-estructures de Gaudí» de Gala Mirissa
Exposició «Bio-estructures de Gaudí» de Gala Mirissa.
La tècnica i els materials emprats defineixen el treball de l’artista Gala Mirissa, que a «Bio-estructures de Gaudí» utilitza una impressió ultraviolada sobre fusta, com una declaració d’intencions. Imatge i matèria es fusionen creant un diàleg entre l’objecte natural i l’element artificial, reforçant la intenció de l’artista que vol traslladar l’arquitectura orgànica d’Antoni Gaudí als rostres de personatges anònims que semblen sortits de les ombres del passat o d’un present en què cada persona porta amb ella la memòria de les que la van precedir.
L’artista s’acosta a l’obra de Gaudí entenent els seus edificis no com a estructures inanimades, sinó com a organismes vius. Inspirada en la biomímesi, la proporció àuria i les formes naturals presents en l’obra de Gaudí, la sèrie relaciona textures de la pell, rostres i elements arquitectònics per suggerir que l’arquitectura és una extensió de la vida humana.
Les peces incorporen realitat augmentada, transformant les obres físiques en experiències immersives que fusionen el món físic i el digital en una única realitat phygital, connectada a la tecnologia blockchain, que permet registrar-ne de manera segura i verificable la identitat, l’autenticitat i la traçabilitat, garantint una vinculació única entre l’obra física i la seva dimensió digital. A través del moviment, el so i la llum, les estructures arquitectòniques i els rostres cobren vida. Així, l’obra deixa de ser una imatge estàtica per convertir-se en una experiència interactiva en què arquitectura, cos, natura i tecnologia es fonen en una mateixa realitat viva.
Gala Mirissa és una artista digital establerta a Reus. Formada en filologia, va iniciar la seva trajectòria artística experimentant amb fotografia, imatge digital, gifs i animació, fins a convertir l’art digital en la seva activitat professional. La seva obra combina imatge, moviment i so per crear universos onírics centrats en el cos, la identitat i la figura femenina. Des de 2018, ha estat vinculada al criptoart i és considerada una de les artistes pioneres dels NFT a l’Estat espanyol, amb una trajectòria internacional que inclou exposicions i projectes a Nova York, Los Angeles, París i Dubai.
La dimensió personal té un pes important en la seva pràctica: el dolor, la vulnerabilitat i la resiliència femenina es transformen en matèria artística. La seva obra explora així les possibilitats de la tecnologia no només com a eina, sinó com un espai per convertir experiències íntimes en imatges en transformació constant.
Màrius Domingo, comissari de l’exposició.
L’exposació